Slagare romanesti, muzica veche straina, retete culinare - e-neatza.ro

Roman - Modele rare şi prototipuri

Merci de like! Trimite prietenilor tai

URL

Am inregistrat votul tau. Multumim!

Ne pare rau, numai utilizatorii inregistrati pot crea playlist-uri.
URL


Adaugat de E-neatza.ro in Auto Video
2,399 Vizionari

Publicitate

Descriere

În perioada de glorie la Uzina de Autocamioane Brașov au fost produse și modele rare de autocamioane, adevărate prototipuri care nu au intrat în producția de serie mare.

Unul dintre acestea este modelul de autobasculantă ROMAN SR realizat pe un șasiu de autocamion ROMAN 19215 DFK având cabina unui autocamion Bucegi SR care din păcate a rămas în stadiul de prototip fără a se afla mai multe date tehnice.

Autovehiculul era echipat cu un motor tip RABA cu puterea de 215 cai putere și era dotat cu două punși motoare amplasate pe spate.

Cu o benă înălțată și alungită, capacitatea de încărcare și de transport (sarcina utilă) ajungea la 16 tone.Autobasculanta ar fi trebuit să intre în producție fiind destinată lucrărilor de construcții,minerit sau firmelor de lucrări la drumuri și poduri.

Nu am văzut niciodată în exploatare modelul Roman 2.65 FAEG , un automobil tot-teren (tracțiune 4x4) articulat la mijloc, dotat cu motor de Dacia pe benzina de 1400 cmc și 56 de cai putere.

Acest prototip a fost conceput si realizat de Institutul de Autovehicule Rutiere S.C. INAR S.A. din Brasov. O inovație cu uz intern s-a materializat prin transformarea unui autocamion SR 113 într-un autolaborator numit SR 114 care nu a fost omologat pentru producția de serie mare.

Caroseria a fost modificată foarte simplu după ce cabina a fost tăiată de la jumătate și peste ea a fost sudată o construcție artizanală asemănătoare caroseriei unui autobuz mai mic.

În anii 80, mai multe autocamioane Bucegi SR au fost experimentate pentru a se analiza exploatarea motoarelor pe benzină alimentate cu GPL (gaz petrolier lichefiat) din instalații concepute de asemenea de inginerii de la Brașov.

GPL este un amestec de hidrocarburi format predominant din propan şi butan, obţinut prin rafinarea petrolului sau direct din extracţie, după ce a fost separat de gazele naturale sau petrolul cu care acesta este în amestec în zăcămintele petrolifere.

În aceeași perioadă a fost folosit experimental și modelul de autocamion DAC cu acelasi motor pe benzină.

Un prototip asemănător autocamionului de mare tonaj Tatra Kolos a fost autovehiculul greu pentru intervenții, DAC 26550 DFAE cu tractiunea integrală 6X6.

Dacă ar fi fost produs în serie, autotractorul portuar DAC realizat pe trei punți s-ar fi remarcat prin utilitate.Autovehiculul numit "rolltrailer" era compus dintr-un autotractor de terminal si o rollpaleta fiind proiectat pentru capacitatea maximă de 40 de tone.

Comenteaza

RSS
Positive SSL