Slagare romanesti, muzica veche straina, retete culinare - e-neatza.ro

Cum se foloseşte retarderul sau mai bine zis cum îl foloseşte Cri Riz!

Merci de like! Trimite prietenilor tai

URL

Am inregistrat votul tau. Multumim!

Ne pare rau, numai utilizatorii inregistrati pot crea playlist-uri.
URL


Adaugat de E-neatza.ro in Auto Video
7,923 Vizionari

Publicitate

Descriere

Un videoclip interesant, în primul rând pentru șoferii de cursă lungă sau care conduc în general autovehicule cu masa proprie mai mare de 12 tone, echipate cu retarder.
   Retarderul este un sistem auxiliar de frânare care ajută sistemul de frânare principal din dotarea mașinii.Retarderele pot fi hidraulice sau electrice, dar ambele au ca scop reducereea turației axului cardanic (axul de transmisie) ceea ce duce la scăderea vitezei de deplasare a autovehiculului.
  Șoferul care a realizat videoclipul face o demonstrație de acționare a unui retarder electric (electromagnetic), acționând manual o manetă care se află în dreapta volanului, atunci când drumul este în pantă.
  Retarderul reduce consumul de combustibil, ajută sistemul clasic de frânare să fie mai eficient, îi prelungește viața prevenind uzura, dar nu poate opri autovehiculul fiind limitat ca mod de acționare.
 Retarderul hidraulic folosește forța provenită dintr-un dispozitiv tip turbină,montat pe cutia de viteze.Această forță apare între paletele dinamice și statice într-un compartiment umplut cu un ulei de transmisie, iar cel electric folosește principiul electromagnetic pentru încetinire.
În funcție de tipul constructiv, retarderul se poate monta și pe cardan sau pe diferențial.
Șoferul din videoclip ne sfătuiește să folosim retarderul indiferent de aderența suprafeței de rulare, dar să acționăm și frâna de serviciu care echilibrează autocamionul la viraje.
Retarderul electric este compus dintr-un rotor (cu magneți) montat pe cardan și un stator plasat pe șasiul mașinii.Bobinele electrice din stator primesc energie de la baterie, și crează un câmp magnetic în care rotorul este acționat.Dacă maneta retarderului este apăsată la „+” atunci turația rotorului este mai mare  și viteza mașinii scade repede.

În cazul în care maneta este acționată la „-”, turația rotorului crește mai lent și frânarea se produce într-un timp mai lung.

Comenteaza

RSS
Positive SSL