Slagare romanesti, muzica veche straina, retete culinare - e-neatza.ro

Cum era sa lucrezi ca sofer in '50-'60 - Amintiri din viata de sofer

Merci de like! Trimite prietenilor tai

URL

Am inregistrat votul tau. Multumim!

Ne pare rau, numai utilizatorii inregistrati pot crea playlist-uri.
URL


Adaugat de E-neatza.ro in Auto Video
5,450 Vizionari

Publicitate

Descriere

Un șofer în vârstă își amintește de perioada anilor 50-60 și de mașinile pe care le-a condus atunci.El se numește Nicolae Tănăsescu iar dialogul din videoclip a fost realizat cu nepotul său.

A devenit șofer după ce a făcut școala în perioada stagiului militar apoi a lucrat la Geofizica București-Departamentul Craiova timp de 25 de ani, institut în domeniul forărilor, prospectărilor geologice și geofizice.

În armată a învățat să conducă la volanul unui autocamion Tatra, model fabricat în Cehia din 1954. În anul 1897, Tatra a produs primul automobil cu motor în Europa centrală și unul
dintre primele din lume.

După primul război mondial, în 1918,uzina și-a schimbat numele în Koprivnicka Vozovka iar în 1919 a început să folosească emblema Tatra, denumire inspirată de munții Tatra din Slovacia.

Tot în armată la școala de șoferi de la Bârlad a condus și un autocamion de mare tona, cu două punți motrice pe spate, marca Praga, fabricat de asemenea în fosta Republică Cehoslovacia și un model de Tatra dotat cu capestan pentru tractări și intervenții.

După încheierea stagiului militar, Nicoale Tănăsescu a condus mai întâi un autoturism Fiat 1000-er Serie apoi un autovehicul de teren, IMS (produs în 1957 la Uzina ARO din Câmpulung Muscel).

Din 1970 a avut ca mașini de serviciu două autovehicule, ARO 243 și ARO 244 D.

În activitatea sa îndelungată a avut ocazia să urce la volanul unui alt autocamion greu, Ford Marmon, care avea motorul amplasat în spațiul interior al cabinei, între scaunul șoferului și scaunul din dreapta.Autovehiculul a fost produs din 1938 la Uzina Concordia din Ploiești în două variante, cu cabină închisă şi cu cabină deschisă, caroseria fiind acoperită cu prelată.

Capacitatea de încărcare era de trei tone, iar pentru transportul trupelor, obloanele erau confecționate cu locaşuri şi blaturi care se transformau în bănci.

În timpul celui de-al doilea război mondial, armata romană a fost dotată în mare parte cu aceste autocamioane cu motoare care aveau opt cilindri în V şi putere de 85 sau de 95 de cai putere.

Alte autovehicule conduse de șoferul experimentat au fost un ZIS-Ural (fabricat în fosta URRS) cu cabină din lemn și un SAVIEM (autocamion) fabricat în Franța.

Comenteaza

RSS
Positive SSL